Skip to content

Content neemt geen vakanties: waarom je deze zomer door moet gaan met content maken!

Naarmate de zomer nadert en je gedachten afdwalen van je kantoor naar zon, zee, strand of een fijne barbecue in je achtertuin, kan het verleidelijk zijn om het maken van nieuwe inhoud voor je website of social media uit te stellen of zelfs over te slaan. Hoewel het aantrekkelijk lijkt om de zomer vrij te nemen om te genieten van het warmere weer, is het hele jaar door consequent plaatsen van nieuwe inhoud essentieel voor een consistente content strategie. Op basis van onderzoek is gebleken dat de zomer zelfs één van de meest geschikte momenten is om nieuwe inhoud te publiceren.

Gebruik de vakantierust om op te vallen

Doordat anderen het rustiger aan doen of zelfs  stoppen met het maken van nieuwe inhoud valt jouw nieuwe inhoud des te meer op. Het aanbod van nieuwe inhoud is gewoonweg veel minder, dus de kans dat jouw berichten opvallen, is groter. Dit is zeker het geval bij persberichten. Er komt maar weinig binnen bij de redacties, dus jouw bericht maakt een grotere kans om geplaatst te worden. Daarom is het zo belangrijk om te profiteren van de zomerpauze.

Social media checken neemt geen vakantie

Wat we ook zien, is dat het bezoek aan social media kanalen en websites niet instort in de vakantietijd. Veel mensen gaan online via hun mobiel om te checken of ze nog iets gemist hebben. Of om gewoon even wat rond te surfen tijdens een ontspannen momentje op de dag. Als je op zo’n moment opvallende nieuwe content aanbiedt val je positief op.

Hoe kun je opvallende content maken?

Nu je weet waarom je deze zomer door moet gaan met content maken, staan hieronder een paar tips om het ook daadwerkelijk te doen.

Heb je deze zomer veel reizen gepland?

Gebruik dat niet als een excuus om te stoppen met content maken. Het is eenvoudig genoeg om een ​​laptop, een tablet of zelfs een kladblok mee te nemen tijdens de reis om een ​​paar ideeën of gedachten op te schrijven terwijl je op reis bent. Als je een inhaalslag maakt in het lezen van artikelen die je verzameld hebt in de loop der tijd, laat die artikelen dan jou inspireren om nieuwe content te maken.

Neem je vakantiekrachten aan of ben je op zoek naar nieuw personeel?

Voordat je aan het sollicitatieproces begint, moet je nadenken over wat jij wilt wat jouw kandidaten weten voordat je hen persoonlijk ontmoet. Hiervoor kun je prima content maken die je kunt delen met kandidaten over de branche waarin je werkzaam bent, de waarden die je nastreeft en jouw bedrijfscultuur.

Wijs de weg

Wijs kandidaten de weg naar deze content voordat je ze spreekt. Dat zal leiden tot boeiendere gesprekken met de kandidaten. Ze zijn immers al op de hoogte van de essentiële zaken waar jouw bedrijf voor staat. Het geeft de kandidaten ook de kans om meer over jouw bedrijf te leren en meer gerichte vragen te stellen. Hierdoor voelen zij zich beter voorbereid en ontspannen tijdens het gesprek.

Ben je druk bezig met het binnenhalen van nieuwe klanten?

Gebruik de vragen die potentiële klanten aan je stellen om te bepalen welke content je zou moeten maken om het proces voor het werven van toekomstige leads en verkoopgesprekken gemakkelijker te maken. Nadat de content is gepubliceerd, kan je deze content gebruiken om eventuele barrières bij potentiële klanten weg te nemen en hen binnen te halen als klant.

Consistent content sturen naar leads

Succesvolle verkoopteams sturen consistent content naar leads om hen door de verkooptrechter te helpen. Zij beantwoorden hiermee automatisch vragen van potentiële klanten. Dit zorgt ervoor dat leads meer vertrouwen krijgen in de aanpak van jouw bedrijf.

Heb je nieuwe plannen voor de tweede helft van het jaar?

Perfect. Maak nieuwe content hierover terwijl je denkt over je richting voor de rest van het jaar! Welke lessen heb je dit jaar al geleerd? Welke actiestappen kunnen jouw bedrijf naar de einddoelen leiden?

Deel je toekomst

Jouw huidige en toekomstige klanten, medewerkers en potentiële medewerkers willen zien welke stappen jouw bedrijf zet, dus deel deze met hen. Plan 15-30 minuten in jouw agenda na vergaderingen om je gedachten op te schrijven en gebruik deze notities om content over de toekomst van jouw bedrijf en branche te maken.

Grijp je kans deze zomer

Of je nu al een hele tijd bezig bent met het maken van content voor jouw bedrijf of er voor het eerst aan wil beginnen: mis deze uitgelezen kans niet om deze zomer nieuwe content te maken. Wij gaan er hier ook lekker mee door.

Spijker & Co kan je ondersteunen

Het vergt veel tijd om effectief te zijn met content. Maar wat nou als je niet voldoende tijd hebt? Spijker & Co kan je ondersteunen door content marketing werkzaamheden voor een deel of in z’n geheel over te nemen. Als je hulp nodig hebt bij het maken van nieuwe content in de zomer, bel dan nu 0344-579181.

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!

Scroll To Top