Skip to content

Win klanten met deze praktische tips voor jouw ‘Over ons’ pagina

Aan de ‘Over ons’ pagina besteden bedrijven meestal (te) weinig tijd. Soms staat er, naast een korte beschrijving over de organisatie, nog een stukje over de geschiedenis van het bedrijf. And that’s it. Een gemiste kans, want de ‘Over ons’ pagina is bij de meeste websites de méést bezochte pagina, na de homepage!

Wat ook opvalt in de statistieken, is dat na het bezoeken van de ‘Over ons’ pagina de meeste bezoekers de website weer verlaten. Technisch gesproken heeft die pagina dus een hoge bounce-rate. Dat komt omdat de inhoud van de pagina niet daadwerkelijk aansprekend is voor een bezoeker. Het mist content waarmee de organisatie een bezoeker inspireert om verder te kijken. En vooral: welke waarde verder kijken de bezoekers oplevert.

Perfecte opbouw ‘Over ons’ pagina

Wat is een goede opbouw van een ‘Over ons’ pagina? Een goede ‘Over ons’ pagina heeft twee doelen:

(1.) Nieuwe bezoekers informeren over wat jij voor hen kunt betekenen.

(2.) Hen vervolgens doorsturen naar de juiste plaats op jouw website voor meer informatie of om de volgende stap te zetten.

Cruciale onderdelen ‘Over ons’ pagina

Er zijn oneindig veel creatieve manieren om je ‘Over ons’ pagina veel beter maken. Echter, deze onderdelen mogen in ieder geval nooit ontbreken:

  • Een waardevoorstel
  • Een droom
  • Het onderscheid
  • Een verhaal
  • Jouw aanbod
  • Call-to-action

Bepaal zelf de juiste volgorde

De volgorde van deze lijst is niet bindend, je kunt de verschillende onderdelen door elkaar mixen en plaatsen in de volgorde die het beste voor jou werkt.

1.) Het waardevoorstel: wat jou uniek maakt voor de bezoeker

Een waardepropositie is in de kern een mooie manier om deze vraag te beantwoorden: wat maakt jou uniek en waarom moet de bezoeker zakendoen met jou? Niets meer, niets minder.

Het is meestal slechts een zin of twee en werkt prima als inleidende kop. Wanneer je deze kop bovenaan de pagina plaatst, vermijd je in één moeite door de saaie kop: ‘Over ons’.

De kopzin hoeft niet pakkend, slim of “pittig” te zijn. Het moet gewoon vertellen wat je doet, hoe je anders bent dan jouw concurrenten en waarom bezoekers op deze pagina moeten blijven lezen.

2.) De droom: beloof en maak waar

Op welke manier zal het leven van jouw bezoeker veranderen wanneer ze jouw dienst of product kopen? Je hebt waarschijnlijk verkooppagina’s gezien die deze tactiek gebruiken met zinnen als: “Stel je voor als …”.

3) Het onderscheid: wees anders dan anderen

Wat maakt jouw bedrijf anders dan de anderen? Hier zijn een paar vragen om je te helpen hierover na te denken:

  • Wat maakt jouw aanpak anders?
  • Wat bied je aan dat jouw concurrenten niet doen?
  • Wat maakt het dat je zo van jouw werk houdt?
  • Welk deel van jouw branche wil je veranderen?
  • Waarom ben je begonnen met je eigen bedrijf in plaats van een baan bij iemand anders te zoeken?

Maak het verschil

Door duidelijk te maken wat jou anders maakt, maak je het de bezoekers makkelijker om voor jou te kiezen. Zorg ervoor dat je eruit springt, er is zoveel aanbod op internet te vinden dat het voor mensen moeilijk is om te kiezen.

4) Een verhaal: hoe persoonlijker, hoe meer aandacht

Praat over je missie, je werkgeschiedenis, de prijzen of onderscheidingen die je misschien gewonnen hebt of je persoonlijke verhaal. Als je het persoonlijk maakt, vergroot je de kans dat meer bezoekers langer op jouw website blijven hangen. Gebruik deze tips om je te helpen bij het schrijven van dit gedeelte:

  • Waarom wil je helpen?
  • Hoe ben je betrokken geraakt in deze branche/project/onderwerp?
  • Heb je dit probleem al eerder meegemaakt?
  • Welke vragen stellen klanten je altijd?

Gebruik alleen “ik” of “wij”

Schrijf deze tekst nooit in de derde persoon. Gebruik alleen “ik” of “wij”. Als je de eerste persoon op de hele pagina niet kunt gebruiken, schrijf hier dan een stuk vanuit de persoon van de eigenaar of CEO.

5) Jouw aanbod: verleid richting oplossing

Nu bezoekers van alles over jou en jouw bedrijf te weten zijn gekomen, moet je ze verder leiden naar wat je hen kunt leveren. Het gedeelte met jouw aanbod is een beknopte inhoudsopgave met links naar alle diensten of productgroepen waarmee nieuwe bezoekers naar de oplossing gaan die jij biedt.

Deze elementen kun je hierin opnemen:

  • Een menu met jouw diensten.
  • Een lijst met populaire blogposts.
  • Afbeeldingen en links naar jouw best verkopende producten.
  • Aankomende evenementen.

Denk goed na over het gewenste vervolg

Nu moet jij jezelf afvragen wat je wilt dat bezoekers doen na het lezen van jouw ‘Over ons’ pagina.

6) Call-to-action: durf te vragen

Na jouw aanbod rond je af met een oproep tot actie. Meestal is dit een oproep om te abonneren op een e-mailnieuwsbrief. Nam iemand de moeite om jouw complete ‘Over ons’ pagina te lezen? Dan is de kans groot dat deze ook meer informatie in de toekomst van je wilt ontvangen. Dus als je een e-maillijst hebt, is dit dé plek om deze te promoten.

Laat de leads maar komen!

Als je alle stappen hebt doorlopen, dan is jouw ‘Over ons’ pagina klaar om leads te genereren.

Laat Spijker & Co je helpen

Weet je het niet zeker? Of heb je hulp nodig om jouw website om te bouwen tot een leadgenerator? Neem dan contact op met Spijker & Co. Onze specialiteit in webdesign: websites maken die er prachtig uitzien, klanten aantrekken én zorgen voor een hoger resultaat.

5-punten-nieuwe-klanten

Pas binnen een week zelf je website aan op deze 5 punten en haal nieuwe klanten binnen!

Levert jouw website nauwelijk iets op? Krijg je vrijwel geen bezoekers op jouw site? Verlaten bezoekers jouw website snel voordat ze contact met je opnemen? Hier is een korte en eenvoudige whitepaper gericht om meer bezoekers uit de juiste doelgroep op jouw website te krijgen. In dit gemakkelijk leesbare en gebruiksvriendelijke whitepaper leer je:

  • hoe je meer bezoekers uit de juiste doelgroep op jouw website krijgt
  • hoe mensen jouw website gaan delen met andere mensen
  • hoe je je website kunt aanpassen zodat bezoekers de gewenste actie ondernemen, bijvoorbeeld contact met je opnemen

Dit zijn allemaal eenvoudige stappen die je zelf de komende 7 dagen kunt doen om meer resultaat te halen uit jouw website.

We sturen je graag nog meer tips voor bijvoorbeeld het generen van meer leads en omzet, een hogere klanttevredenheid of voor het zorgen van een hogere betrokkenheid van medewerkers. Door deze checklist aan te vragen ontvang je deze automatisch. Wil je onze tips niet ontvangen dan kun je je eenvoudig uitschrijven.

Scroll To Top