Samen zijn we slimmer

Het thema van Gebiedscoöperatie Rivierenland (GCR) is Samen zijn we slimmer. En dat was ook precies de reden waarom ze ons benaderde voor het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl en website. Iets wat we met veel plezier hebben gedaan.

Frisse, heldere kleuren en het gebruik van sterke iconen, dat was de wens van GCR. Om zo een eenheid te creëren en vooral ook duidelijk te maken dat het zich inzet om welvaart en welzijn van alle inwoners te vergroten voor een gezond en leefbaar Rivierenland.

Het ontwikkelen van een identiteit

Een logo is het begin van een huisstijl en vormt daarmee de basis voor de identiteit. Onze designer Nynke legt uit hoe ze tot het resultaat kwam:

“Dit logo gaat uit van de 6 kleuren die staan voor de 6 gebieden waar de coöperaties zich op richten bij de verduurzaming van de samenleving; vervoer, wonen, voeding, energie, zorg en financiële dienstverlening. De logo’s staan in een honingraatvorm, die symboliseert dat de Gebiedscoöperatie Rivierenland als het ware de bijenkorf is waar alle bedrijvigheid van de coöperaties is ondergebracht.”

Website

Voor de ontwikkeling hebben we bewust gekozen voor een rustige opmaak met veel wit en blauw en groen als basiskleuren. Groen om de duurzaamheid en natuur te vertegenwoordigen, blauw als symbool voor de rivieren. Neem zelf een kijkje op gcrivierenland.nl.

Partners

Het hele project sprak ons zo aan dat wij van Spijker & Co zelfs partner zijn geworden van Gebiedscoöperatie Rivierenland (GCR). Om zo nog meer te kunnen betekenen voor dit bijzondere project.

Bent u nieuwsgierig naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op via 0344-579181 of stuur een mail naar info@spijkerenco.nl.

Vindt u dit bericht interessant en wilt u regelmatig zulke berichten via e-mail ontvangen? Schrijf u hieronder in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.