Papieren huis-aan-huis folder onverminderd populair

Met een totaalbereik van 12,7 miljoen lezers is de huis-aan-huis folder een krachtig medium, 96% van de Nederlanders leest wel eens een folder. Opvallend is de groei van het gebruik van folder apps. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen. De papieren folder blijft echter onverminderd populair: de folder heeft een netto bereik van 11,3 miljoen mensen. Na het lezen van een papieren folder komt meer dan 80% in actie. Voor ruim de helft van de Nederlanders (53%) zou het een groot gemis zijn als er geen folders meer zouden verschijnen. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM.

De NOM Folder Monitor geeft inzicht in het bereik en het effect van folders (zowel huis-aan-huis als digitaal) op de consument. Bovendien maakt de NOM Folder Monitor het mogelijk om verschillende mediatypen met elkaar te vergelijken. Irena Petric, directeur NOM: “Folders worden door heel veel mensen gelezen, 96% van alle Nederlanders leest wel eens een folder. Dat blijkt maar weer uit dit onderzoek. Dat is in vergelijking met andere media een heel hoog bereik. De uitkomsten van de NOM Folder Monitor worden gepubliceerd in een elektronisch databestand. Daardoor zijn de gegevens direct beschikbaar voor mediabureaus. Vorig jaar is de NOM Folder Monitor voor het eerst uitgevoerd. Wij merken dat sinds het onderzoek mediabureaus positiever zijn over het inzetten van folders en het medium opnemen in de mediaplanning.”

Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen: “Het bereik van papieren en digitale folders is hoog. Papieren folders hebben een netto bereik van 11,3 miljoen mensen, digitale folders bereiken netto 3,9 miljoen mensen. Gemiddeld wordt 17 minuten per week besteed aan het lezen van folders. De positie van de papieren folder is en blijft ijzersterk. Daarnaast zien we een snelle opkomst van folder apps. Papieren folders zetten aan tot bezoeken van winkels en aankopen, het bekijken van digitale folders leidt vaak tot bezoeken van de website. De folder is dus een effectief medium dat zeker niet mag ontbreken in de marketingmix, niet alleen voor retailers maar ook voor e-tailers.”

Spijker & Co diensten voor folders

Spijker & Co kan voor u zowel een papieren als digitale folder verzorgen van a t/m z.
Of het nu gaat om bijvoorbeeld:

  • vormgeving
  • dtp
  • drukwerk
  • online folder
  • e-mailactie
  • app
  • huis-aan-huis verspreiding.

Wilt u meer informatie of een advies hoe u een digitale of papieren folder in kunt zetten om meer omzet te scoren? Neem dan direct contact met ons op via 0344-579181.

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!