Onze 10 meest gelezen blogposts van 2018

Januari is natuurlijk dé tijd om vooruit te kijken, maar het is ook een tijd voor reflectie. In de eerste blogpost van het jaar zetten we de top 10 van meest gelezen artikelen op onze blog voor je op een rij. Heb jij ze allemaal al gelezen?

1. 10 tips voor een goede Powerpoint presentatie

Veel mensen maken gebruik van Powerpoint ter ondersteuning van hun presentatie. In de video ‘Life after death by Powerpoint’ laat Don McMillan op humoristische wijze zien welke fouten het meest gemaakt worden. Hier staan 10 tips om uw Powerpoint presentatie beter te laten overkomen op het publiek.

Lees verder >

2. Wat is het verschil tussen een native app, webapp of hybride app

De vraag naar apps voor mobiele telefoons en tablet computers blijft groeien. Het gebruik van deze apparaten neemt sterk toe en de behoefte om gebruik te maken van de mogelijkheden van mobile marketing stijgt daarmee ook. Er zijn echter veel verschillende mogelijkheden. Niet iedereen weet dat er een groot technisch verschil is.

Lees verder >

3. Kleurverschillen in RGB, HEX, CMYK, RAL en PMS

Regelmatig wordt er gecommuniceerd over verschillende kleurnummers. De drukkerij vraagt om de PMS kleuren voor het drukwerk, in een PowerPoint presentatie moet de tekst in dezelfde kleur in RGB als het logo komen of de schilder gaat aan de slag met een wand die dezelfde kleur moet hebben als de huisstijl en vraagt om de RAL kleur. Waarom zijn er verschillende kleurnotaties? Wij ontvangen hier veel vragen over. Hier staat een korte uitleg over de verschillen.
Lees verder >

4. Alsjeblieft, acht extra manieren om je website te promoten

Wat is het eerste waar je aan denkt bij het verbeteren van de traffic op je website? Precies! Social mediaSEO, nieuwsbrieven, en meer. Logisch, maar veel mensen vergeten in de haast al die andere bewezen alternatieven om je website te promoten. Onthoud: online marketing alleen is niet voldoende. Graag inspireren we je met acht éxtra manieren om je website te promoten.

Lees verder >

5. Hoger scoren in Google? Maak dan niet deze SEO-fouten!

Iedereen wil graag hoog scoren in Google om nieuwe klanten binnen te halen. Het valt niet mee om die positie voor populaire zoekwoorden te bereiken. Wat zeker niet helpt, is dat de meeste websites op het gebied van SEO (zoekmachineoptimalisatie) grote fouten maken. Deze fouten hebben een negatief effect op je ranking waardoor jouw concurrenten hoger kunnen scoren. Daarom geven we hier een lijst van 7 veel voorkomende fouten. Aan de hand van deze lijst kun je jouw website verbeteren en dus hoger scoren.

Lees verder >

6. De grootste marketing uitdagingen voor kleine ondernemingen

Uit een recent onderzoek is gebleken dat slechts 47% van de ondernemingen met één tot vijf werknemers tevreden is over hun online aanwezigheid. Dat is best een probleem, gezien het feit dat een effectieve online aanwezigheid vaak een cruciale rol speelt in het succes van het bedrijf. Behoor jij ook tot de 53% die weet dat hun online aanwezigheid geen bijdrage levert aan het binnenhalen van nieuwe klanten of omzet? Hier staan de zeven belangrijkste zaken die jouw onderneming zou moeten hebben om een sterke online aanwezigheid te creëren.

Lees verder >

7. Vermijd deze 10 fouten bij het ontwikkelen van jouw nieuwe logo

Het ontwerpen van een nieuw logo krijgt zeker niet altijd de aandacht die het verdient. We zien veel logo’s van bedrijven die snel even tussendoor in elkaar gezet zijn, zonder na te denken over het doel van het logo. Hieronder staan alle fouten die je kunt maken bij het ontwikkelen van jouw nieuwe logo. Als je ze allemaal vermijdt, dan kun je jouw logo-ontwerp verbeteren en ervoor zorgen dat het juist perfect past bij jouw imago. Daarnaast onderscheid jij je met een goed ontworpen logo van jouw concurrenten.

Lees verder >

8. Klanten binnenhalen via Instagram? Benut de 7 beste tips!

Instagram is in 2018 uitgegroeid tot een volwaardig marketingplatform. Het aantal gebruikers is snel gegroeid. Ook de tijd die zij doorbrengen op dit platform stijgt gestaag.

Volgens het jaarlijkse rapport van Social Media Examiner is ongeveer 69% van de marketeers van plan om hun investeringen op het platform te verhogen in 2018. Terwijl 74% meer wil leren over hoe je dit sociale netwerk optimaal kan benutten. Deze interesse krijgt ook nog eens een boost door de populariteit die dit platform heeft bij jongeren. De concrete cijfers? Instagram heeft nu meer dan 800 miljoen actieve gebruikers.

Lees verder >

9. Zeven dure social media marketing fouten!

Het gebruik van social media kan een krachtig middel zijn voor de promotie van jouw bedrijf en het contact met jouw klanten, maar wat gebeurt er als er iets mis gaat? Veel organisaties hebben schade opgelopen door een fout die ze een keer op social media hebben begaan. Deze misstappen kan elke organisatie maken, vooral omdat de inzet van social media voor velen nog onbekend terrein is. Om je te helpen met jouw social media marketing activiteiten lees je hier de top 7 van fouten, die je maar beter niet kunt maken.
Lees verder >

10. Is WordPress geschikt als platform voor websites van grote organisaties?

Kun je WordPress gebruiken bij het bouwen van een website voor grote organisaties die een wereldwijde markt bedienen? Of als basis voor een website van een holding met dochterondernemingen? Want deze websites bevatten meestal veel pagina’s, subdomeinen, hoge bezoekersaantallen en gelokaliseerde inhoud.

In het verleden werden dit soort websites vaak gebouwd in gesloten systemen die gebruikers afhankelijk maakten van hun leveranciers. WordPress is ooit ontwikkelt als een blogplatform, waarna het uitgroeide als tool voor persoonlijke websites, kleine bedrijven en ondernemers. Goed voor de massa, maar niet geschikt voor multinationals zou je denken.

Lees verder >

Ook duurzame marketing- en communicatieoplossingen voor meer resultaat in 2019?

Spijker & Co biedt hulp als je meer resultaat wilt halen uit jouw marketing activiteiten, te beginnen met de strategie. Wij kunnen er ook voor zorgen dat jouw boodschap verspreid wordt via verschillende kanalen zoals: website, e-mailings, social media, persberichten, advertenties (offline en online) en/of drukwerk. Wij maken de content op maat voor elk verschillend kanaal, zodat het resultaat geoptimaliseerd wordt.

Wij wensen je een voorspoedig en gezond Nieuwjaar toe!

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!