Alsjeblieft, acht éxtra manieren om je website te promoten

Wat is het eerste waar je aan denkt bij het verbeteren van de traffic op je website? Precies! Social media, SEO, nieuwsbrieven, en meer. Logisch, maar veel mensen vergeten in de haast al die andere bewezen alternatieven om je website te promoten. Onthoud: online marketing alleen is niet voldoende. Graag inspireren we je met acht éxtra manieren om je website te promoten.

Probleem numero uno: gebrek aan traffic

De meeste websites leveren niet genoeg rendement op door het gebrek aan bezoekers. De eigenaren van deze websites implementeren SEO en social media marketing praktijken, maar ze missen nog steeds de aantallen.

Offline als boost van je online

En dat is precies waar offline marketing om de hoek komt kijken. Offline marketing, zeg je? Om je website te promoten? Ja, en het werkt ook nog. Dus verrassen wij je met deze acht tips om niet alleen online je website te promoten.

#1 Gedrukte media, tv en radio

Lezen mensen nog steeds tijdschriften? Absoluut. Het kopen van reclameruimte in gedrukte media brengt je volop aandacht voor jouw website. Een tip? Kies een magazine dat dicht bij je niche ligt. Als je bijvoorbeeld online parfums verkoopt, scoor je goede resultaten als je die in modemagazines adverteert. TV-commercials werken ook. Nadeel is dat die veel duurder zijn, maar ook aantrekkelijker. Als je het budget hebt om te investeren in dergelijke commercials, moet je er zeker voor gaan!

Radio rendeert…
Ook radio commercials renderen. Ja, mensen luisteren nog steeds naar de radio. Wij, van Spijker & Co, plukken bijvoorbeeld volop vruchten van een commercial op lokale radio, lees ook dit bericht: Radioreclame werkt!

Een persbericht? Gratis aandacht!
Ook persberichten over de bijzondere zaken waar jouw bedrijf zich mee onderscheidt, halen vaak moeiteloos de media. De vuistregel? Als jouw verhaal bijzonder genoeg is, pikken de media het op. Gratis aandacht!

#2 Beletter je voertuigen: aandacht ‘on the move’

Heeft jouw bedrijf auto’s langs de weg? Zet daar dan vandaag nog het adres van jouw website op. Of ook subtiel: op jouw privé-auto. Dit is een opvallende truc, want het kan mensen ertoe aanzetten om jouw website op hun smartphones op te zoeken zodra ze de url zien. Natuurlijk moet de tekst of het ontwerp intrigeren en de specifieke niche van jouw website weergeven.

#3 Workshops, lezingen, seminars: hoort, zegt het voort…

Je wilt meer bezoekers aantrekken en omzetten in kopers? Geef dan een lezing, workshop of seminar. Een mooie manier om mensen meer te laten leren over de dingen die jouw bedrijf biedt.

Maak werk van je workshops
Workshops, lezingen en seminars zijn écht, met échte mensen die je één-op-één kunt aanspreken. Daardoor heeft promotie van je website veel impact. Wil je een workshop geven? Maar heb je geen kantoor? Huur dan een ruimte. Deel het adres van je website met iedereen die meer informatie wenst.

#4 Reclame op jouw pand: komt het zien! Komt het zien!

Je kunt het verkeer naar je website verhogen als je het internetadres op borden op en rond jouw bedrijf plaatst. Op die manier promoveer je jouw pand tot advertentieplek waar je voorbijgangers attent kunt maken op jouw website.

#5 Direct mail campagnes: je investering loont

Direct mail marketing is nog steeds sterk. Natuurlijk kleven er nadelen aan direct mail marketing: Het ontwerpen, printen en mailing kosten geld. Toch kunnen direct mailings zeer succesvol zijn als…je ze goed uitvoert! Het allergrootste voordeel? Je ploft op de deurmat bij je potentiële klant in huis.

#6 Promotionele artikelen: aandacht als weggevertje

Dit is een klassieker. Mensen houden van weggevertjes. En in plaats van je promoties online aan te bieden, kun je ook gewoon weer echte, fysieke artikelen weggeven. Organiseer een evenement. Nodig mensen uit om te netwerken terwijl ze jouw producten testen. Geef ze wat monsters mee naar huis. Uiteraard beschrijf je het adres van de website op alle pakketten.

#7 Netwerkbijeenkomsten: werven zonder moeite

Mond-tot-mond marketing is nog steeds succesvol. Het feit dat je de meeste promotie online doet, betekent niet dat je het ‘good old’ netwerken moet vergeten. Wanneer er vakbeurzen of andere evenementen voor jouw doelgroep plaatsvinden, zorg dan dat je daar bent! Praat met de mensen die het evenement organiseren om te zien of je een stand kan opzetten voor jouw bedrijf. Hier krijg je de kans om te praten met een zeer doelgericht publiek. Deze mensen komen naar evenementen omdat ze geïnteresseerd zijn in de aangeboden producten of diensten. Hoe mooi is dat?

#8 Visitekaartjes: ruilen van aandacht

Wanneer je iemand ontmoet, vragen ze meestal wat je doet. Geef op dat moment een opvallend visitekaartje en de kans is groot dat zij jouw website bezoeken. Vertel je medewerkers om ook visitekaartjes uit te geven.

Promotie nodig? Wij ondersteunen

Ontbreekt het jou aan tijd voor het maken van goede promotie voor jouw website? Spijker & Co kan je volledig ondersteunen.

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!