Blog
Berichten vol tips om meer leads en omzet te genereren. Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid en betrokken medewerkers. Haal meer uit jouw marketing- en communicatiebudget!
Stel je website centraal in al jouw marketingactiviteiten
Marketingactiviteiten van jouw website zijn het centrale hart van de online-marketingaanwezigheid. De enige plek op internet waar je volledige controle hebt over jouw beelden, berichten en andere content. Kortom, je digitale imago. Al het andere wat je online doet, zou bezoekers naar deze website moeten leiden. Maar dat is het...
Scoor hoger in de zoekresultaten bij jou in de buurt
Jaren geleden was het niet zo moeilijk om een potentiële klant te informeren dat jouw bedrijf bij hen in de buurt zit. Je kon flyers verspreiden met daarop bedrijfsgegevens en jouw adres. Of je plaatste een advertentie in de lokale krant of in de Gouden Gids en je was klaar....
Waarom je nu de eerste stappen moet zetten met e-mailmarketing
Het uitgelezen middel om met klanten contact te onderhouden tijdens de Corona-crisis is e-mailmarketing. Wat e-mailmarketing betreft, is het meest voorkomende bezwaar dat we horen: ‘ik heb maar van een paar mensen e-mailadressen en ik vind het raar om naar zo'n kleine lijst te mailen.’ Volgens ons is de echte...
De grootste marketing uitdagingen voor kleine ondernemingen
Uit een recent onderzoek is gebleken dat slechts 47% van de ondernemingen met 1 tot 5 werknemers tevreden is over hun online aanwezigheid. Dat is best een probleem, gezien het feit dat een effectieve online aanwezigheid vaak een cruciale rol speelt in het succes van het bedrijf. Behoor jij ook...
De belangrijke rol van drukwerk in een digitale wereld
Websites en online marketing hebben de klantreis veranderd. Waar klanten voorheen contact moesten opnemen als ze meer wilden weten over een bedrijf, product of dienst, doen ze nu het grootste deel van hun onderzoek online. Zoals bladeren door de pagina's van jouw website enrecensies lezen van bestaande klanten. Bedoeld om...
In slechts 5 stappen maximaal resultaat met je website
Het kost evenveel tijd en geld om een slecht presterende website te bouwen dan een goede. Het verschil zit ‘m in de stappen die jij zet voordat je begint aan de uitvoering ervan. Het is zonde om geld over de balk te smijten. Wij vinden het belangrijk dat je maximaal...
Meer klanten met deze marketing automation tips
Het automatiseren van marketingtaken is geen toekomstmuziek, het is nu al mogelijk. Echter, veel bedrijven zijn niet op de hoogte van het scala aan mogelijkheden met marketing automation. Deze helpen jou om klanten op een snelle en effectieve manier te bereiken. Daar hoef je geen groot bedrijf voor te hebben....
Ook jij kan een scorende verkoop e-mail schrijven
Huiver jij bij de gedachte dat je teksten moet schrijven voor e-mailmarketing? Een ‘normale’ zakelijke e-mail schrijven is soms al lastig genoeg als je zelf niet zo’n schrijver bent. De gedachte om een e-mail naar een volledige mailinglijst te sturen kan dan ronduit angstaanjagend zijn! Gelukkig gaat de perfecte e-mail...
Zorg ervoor dat jouw website altijd up-to-date is!
Het is voor jou als ondernemer essentieel dat jouw website altijd online is voor bezoekers. Het goed bijhouden van het onderhoud van jouw website is hierin cruciaal. Evenals elk platform heeft ook WordPress onderhoud nodig. WordPress en de plugins voor WordPress publiceren regelmatig updates. Kleine updates, maar vaak wel erg belangrijk vanwege...
10 hardnekkige misverstanden over SEO
Google is niet meer weg te denken uit de strategie om meer bezoekers naar jouw website te krijgen. Het is zeer belangrijk om op de juiste zoekwoorden een goede en hoge vermelding in de resultaten op Google te krijgen. Helaas is Zoekmachineoptimalisatie (hoger scoren in Google) een complex en technisch verhaal. Extra...
Onze 10 meest gelezen blogposts van 2019
Het nieuwe jaar is weer begonnen. Natuurlijk kijken we allemaal reikhalzend vooruit wat er gaat komen, maar blikken ook nog even terug wat er vorig jaar allemaal gebeurd is. In de eerste blogpost van het jaar zetten we traditioneel de top 10 van meest gelezen artikelen van vorig jaar voor...
7 cruciale acties vóórdat jij jouw marketingcampagne lanceert
Elk bedrijf, groot of klein, heeft een goed doordacht marketingcampagneplan nodig om zijn klanten te bereiken. Veelal begint dat met een idee en gaat men gewoon van start. Zonde, want voordat je het weet, besteed je veel geld aan het bereiken van de verkeerde doelgroep en realiseer je helemaal niet...
Creëer snel meer leads door gericht zoekwoordenonderzoek
Hoe mooi jouw tekst op je site ook is geschreven: als de juiste zoekwoorden in die tekst ontbreken, presenteren de belangrijkste zoekmachines jouw site niet of nauwelijks in de organische zoekresultaten. Spijker & Co leidt jou nu graag naar veel meer leads door de gerichte toepassing van de juiste zoekwoorden....
Vermijd de grootste valkuilen van content marketing
Maak jij je ook schuldig aan onderstaande, veelgemaakt fouten op het gebied van content marketing? Met kleine, maar effectieve wijzigingen in jouw aanpak haal je meer profijt uit jouw strategie en inspanningen op dit gebied. Kortom, vermijd de valkuilen en benut onze tips! Veel bedrijven produceren allerlei content als marketinginstrument...
3 tips: versterk jouw unieke imago met fotografie
Jouw unieke merkverhaal geef je een boost met boeiende content. Het verhaal dat je vertelt, moet de visie van jouw bedrijf overbrengen. Goed beeldmateriaal is van onschatbare waarde hierin. Want: a picture tells a thousand words. Alles draait om consistentie Afbeeldingen die je op social media deelt, moeten jouw gewenste imago weerspiegelen en...
Met deze 5 bewezen e-mailmarketingtips haal jij nieuwe klanten binnen
Ontvangers van e-mail beslissen binnen één seconde of jouw e-mail iets van waarde voor hen bevat of niet. En in het laatste geval belandt jouw mail direct in de prullenbak. Wil je dat meer mensen jouw e-mailing lezen? Onthoud dan deze vuistregel: hij moet niet over jouw bedrijf of product...
10 redenen waarom video cruciaal is voor jouw content marketing strategie
Het gebruik van video in content marketing groeit. En dat is geen geheim. Je ziet steeds meer video’s van bedrijven verschijnen op websites en social media. YouTube is zelfs de op één na grootste zoekmachine op internet. Hoewel videomarketing vaak een bijzaak is, kan het inzetten van video van grote...