Alles draait om content, content en…content!

Corona heeft ook de marketingsector op z’n kop gezet. Eigenlijk spelen er nu drie cruciale vragen: hoe pas je je aan? Hoe ga je veranderen? Waar ga je nu in investeren? Het antwoord is klip-en-klaar. Meer dan ooit draait alles in marketing en vooral social media om content, content en nog eens content. Spijker & Co(ntent😊) legt je graag twee zaken uit: waarom dit zo is en ook: hoe jij hiervan kunt profiteren.

De contentrevolutie is hier

Economische neergangen vinden plaats wanneer de meest dramatische veranderingen in de markt plaatsvinden. Bezuinigingen dwingen mensen om op nieuwe manieren te werken. Gedrag verandert. Strategieën evolueren. En wanneer budgettering weer aan de orde is, doen mensen verschillende investeringen. Op dit moment versnelt de corona-pandemie nog grotere veranderingen in de manier waarop we ons werk doen, waardoor we gedwongen worden om opnieuw te onderzoeken wat echt werkt. De meeste indringende conclusie? Digitale marketing werkt gewoon niet zonder geweldige content.

Intensivering van inspanningen

Door corona zijn veel marketingroutines en marketingmogelijkheden weggevallen. Ineens creëren marketeers in hoog tempo webinars en livestreams. Ook zien we vanuit de sector een groei van onderzoeksrapporten en investeren (social) marketeers in veel betere bloginhoud om hun nieuwsbriefresultaten op te bouwen en prospects te koesteren. Een tastbaar voorbeeld? Volgens LinkedIn verwacht maar liefst 78% van de marketeers volgend jaar hun contentbudget te verhogen.

Tijd voor content in ál haar glorie

Als Spijker & Co content zegt, hebben we het uiteraard niet alleen over blogposts of infographics. Jarenlang was de manier waarop we content definieerden willekeurig beperkt. Er lag echt een vakmatige en beperkende definitie. Nu, door de omwenteling vanwege corona, spreken we over content in ál haar glorie. Content die zowat elk onderdeel van jouw organisatie én die van jouw prospects en klanten beïnvloedt. Zoals adembenemende productvideo’s die je onmiddellijk doen stoppen én kijken als je door je feed van LinkedIn en Instagram scrolt. Of diepgravende en écht inhoudelijke casestudy’s waarmee jij je doelgroep op innovatieve nieuwe ideeën brengt. Of nieuwsbrieven waar jouw ontvangers van denken: ‘Wow, ik pak de suggesties uit die nieuwsbrief vandaag nog op!” En ook webinars die je niet vervelen, maar je tot de laatste seconde op het puntje van je stoel houden.

Maak het verschil vanaf…vandaag!

De conclusie? Geef vandaag nog jouw marketingteam de missie mee om onderscheidende, spraakmakende en niet te missen content te maken. Maak het verschil vanaf…vandaag! Zo vergoot je niet alleen de bovenkant van de trechter. Je bouwt vertrouwen op bij mensen en dat vertrouwen zal door jouw inspanningen beklijven. Laat ze niet zomaar achter nadat ze een online formulier hebben ingevuld. Je blijft nuttige inhoud leveren – wanneer ze een gekwalificeerde lead zijn, wanneer ze een klant zijn en wanneer ze bijvoorbeeld ergens anders een nieuwe baan krijgen. Omdat geweldige content marketing eenvoudig betekent dat je altijd behulpzaam blijft met, inderdaad, onmisbare content.

Het maximaal benutten van contentverkoop

Geweldige content is altijd de sleutel geweest tot marketing die de moeite waard is. Maar nu, tijdens en ook na corona, is het onmogelijk om dit te negeren. De pandemie straft bedrijven die eerder geen prioriteit hebben gegeven aan inhoud. Hun virtuele evenementen zijn saai en niet origineel. Hun betaalde media presteren slecht en ze geven je weinig reden om langer dan 15 seconden op hun websites te blijven.

Content is hét essentiële element van marketing

Twijfel je nog? Dan geeft Spijker & Co je graag een meedenker mee. ‘Niemand twijfelt nog aan de behoefte van een merk aan een website. Maar over content mag ook niet worden onderhandeld.’ Dit citaat is zo treffend omdat het ‘t simpele idee overbrengt dat inhoud de kern vormt van alle digitale marketing. Jarenlang werd content bespot als een overbodig bijproject, los van het serieuze marketingwerk. Maar nu realiseren marketeers over de hele wereld wat velen van ons altijd al hebben geweten: er is geen scheiding. Content is hét essentiële element van marketing. Sterker nog: content is nu alles!

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!