Skip to content

7 tips om jouw “saaie” dienst of product te promoten op social media

Denk jij dat jouw bedrijf, dienst of product té saai is om door andere mensen interessant gevonden te worden? Dit is een misvatting! Want wat je ook via social media probeert te verkopen; het gaat om het verhaal achter jouw bedrijf, product of dienst. Maak daar slim gebruik van.

Verhalen liggen voor het oprapen

Daarnaast zijn er nog veel meer berichten die je kunt posten, zaken die jou interesseren, plaatselijke initiatieven die je ondersteunt of verhalen over jouw klanten of de mensen die bij jou werken.

1001 kansen met effectieve content

Effectieve content maken voor social media is één van de beste instrumenten om jezelf op de kaart te zetten of om jouw producten en diensten in de spotlight te plaatsen. Dus benut deze kans!

7 tips die werken!

Graag geven wij je 7 tips om jouw “saaie” dienst of product te promoten op social media. 

  1. Wees nuttig
    Laat zien hoe iets werkt of hoe je iets het beste kunt doen. Om erkend te worden als expert in jouw vakgebied kun je tonen hoeveel kennis je in huis hebt. Wat zou jij kunnen doen om het achtergrondverhaal van jouw producten of diensten over te brengen?
  2. Speel in op de actualiteit
    Er gebeuren elke dag zoveel dingen in deze wereld. Speel daar op in. Er zijn vast koppelingen te vinden tussen jouw product en dienst met zaken die op dit moment veel mensen bezighouden.
  3. Vertel een verhaal
    Als je op de juiste manier een verhaal vertelt, dan boei je daar mensen mee. Iedereen leeft graag mee in de rollen die in verhalen naar voren komen en herkent zichzelf er ook vaak in. Maak jouw verhaal inspirerend voor jouw doelgroep.
  4. Laat jouw menselijke kant zien
    Dat kun je bijvoorbeeld doen door iemand online te bedanken en aan te geven hoe waardevol ze voor je zijn. Schrijf bijvoorbeeld hoe verrast je bent geweest over de manier waarop de garage jou behandelde toen je met autopech binnenkwam. We zijn het wel gewend om dit tegen onze collega’s of partners te vertellen, maar waarom zou je dit niet online doen? Daarmee laat je zien dat er achter jouw bedrijf, product of dienst ook een mens schuil gaat.
  5. Toon jouw bedrijfscultuur
    Ook al lever je misschien een ‘standaard’ product of dienst en heb je heel erg veel concurrentie: jouw bedrijfscultuur is uniek. Toon en vertel iets leuks over jouw werkomgeving, jouw medewerkers of de manier waarop jullie werken. 
  6. Neem jezelf niet zo serieus
    Laat zien dat je humor hebt. Vertel een grappig verhaal of plaats een leuke foto op social media. Lukt het jou mensen een glimlach op het gezicht te toveren? Dan waarderen ze je.
  7. Laat zien wat je kan
    Laat zien hoe een klant jouw product of dienst gebruikt. Of toon wat jouw klanten bereikt hebben met jouw diensten of producten. Mensen lezen graag referentieverhalen en krijgen daarmee vertrouwen in jouw bedrijf.

Hulp nodig bij jouw social media activiteiten?

Het valt soms niet mee om originele berichten te maken voor social media. Misschien wil je als organisatie zelf het meeste werk doen. Prima. Maar wat nou als je daarvoor niet voldoende tijd of inspiratie hebt? Spijker & Co kan je ondersteunen door jouw social media marketing werkzaamheden voor een deel of in z’n geheel over te nemen. Of wij kunnen de activiteiten van jouw organisatie analyseren. Zo kun je toch met succes én resultaat scoren op social media.

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!

Scroll To Top