Skip to content

Met deze 5 bewezen e-mailmarketingtips haal jij nieuwe klanten binnen

Ontvangers van e-mail beslissen binnen één seconde of jouw e-mail iets van waarde voor hen bevat of niet. En in het laatste geval belandt jouw mail direct in de prullenbak. Wil je dat meer mensen jouw e-mailing lezen? Onthoud dan deze vuistregel: hij moet niet over jouw bedrijf of product gaan. Je moet er juist voor zorgen dat de inhoud beantwoordt aan de behoeftes van jouw doelgroep. Zo eenvoudig is het…

Kijk door de ogen van de klant

De truc is om naar jouw bedrijf en producten te kijken door de ogen van jouw klanten. Ontdek wat belangrijk is voor hen en welke positieve bijdrage het oplevert voor hen. Welk probleem los jij voor hen op? Hoe kan je hen helpen obstakels weg te nemen of hun werk beter te doen? Door jouw aandacht te verleggen naar het bieden van content die gericht is op de behoeften van jouw klanten, begin je met helpen. En stop je dus met je direct te richten op de verkoop.

Ontdek vijf manieren om waarde toe te voegen aan jouw e-mailing:

1. Maak casestudy’s

Casestudy’s zijn van onschatbare waarde als het erom gaat te bewijzen dat wat je aanbiedt, waardevol en van goede kwaliteit is. Casestudy’s zijn vooral geschikt voor e-mailmarketing als deze gaan over een bedrijf of organisatie die gerelateerd is aan die van de ontvanger. Een casestudy over een klant die in de agrarische sector zit, levert het meeste resultaat op als de ontvangers ook in de agrarische sector zitten. Het beste is dus om de e-mailadressen van jouw klanten op te delen in sectoren of behoeftes. Zo kun je gerichter e-mailings sturen die relevant zijn en voorkom je dat mensen afhaken.

2. Deel referenties van klanten

Referenties zijn een krachtig sociaal bewijs dat jouw product of dienst waarde heeft en doet wat je belooft. Dat komt omdat jouw klant het aanprijst door in eigen woorden te vertellen waarom ze tevreden zijn over jouw producten of diensten. Referenties geven een potentiële klant een voorproefje van ‘waarom’ en ‘hoe’ hij zou profiteren van jouw product of dienst.

3. Help jouw (potentiële) klanten een probleem op te lossen

Wanneer je relevante content levert die iemand daadwerkelijk helpt een vraag te beantwoorden of een probleem op te lossen dan bouw je een relatie op. Je geeft je doelgroep iets waardevols zonder er iets voor terug te vragen. De kans dat iemand daarna jouw product of dienst afneemt, maak jij op deze manier aanzienlijk groter.

4. Help jouw klanten door ze te leren hoe ze zaken kunnen aanpakken

E-books, online trainingen, webinars en dergelijke maken dat jouw doelgroep jou ziet als een expert in jouw branche. Je bouwt er waardevolle relaties mee op met jouw (potentiële) klanten. De meest succesvolle bedrijven winnen het vertrouwen van hun klanten door zich te richten op educatie in plaats van directe sales. Het verzenden van tips, exclusieve inzichten en educatieve content zorgt ervoor dat ontvangers jouw mailings als waardevol ervaren en uitkijken naar de volgende mailing. Ze zullen zich minder snel afmelden en je blijft in hun gedachten als ze op zoek zijn naar een product of dienst die jij kunt leveren.

5. Geef dingen weg

Onderschat nooit de waarde van gratis dingen weggeven. Of het nu gaat om een gratis gids, een afdrukbare PDF of een kalender met bedrijfslogo: gratis weggevertjes zijn een prima manier om toegevoegde waarde te creëren. Het laat zien dat jouw bedrijf graag iets extra’s biedt en een stapje verder gaat dan de concurrentie.

Onze e-mailmarketingtips kort samengevat

Waar het op neerkomt: je moet altijd naar toegevoegde waarde streven. De ontvangers van jouw e-mail zullen deze op grond daarvan openen en verder lezen. Of ermee aan de slag gaan als zij merken dat het hen enige waarde oplevert of service biedt.

Spijker & Co verzorgt jouw e-mailmarketing graag

Heb je hulp nodig bij het inrichten van jouw e-mailmarketingpakket? Of het maken van waardevolle content? Spijker & Co heeft veel ervaring met e-mailmarketing en verzorgt dit voor uiteenlopende klanten. Bel 0344-579181 of stuur een e-mail naar info@spijkerenco.nl. Wij helpen je graag om het beste resultaat te halen uit jouw e-mailbestand.

Regelmatig tips ontvangen via e-mail om meer leads en omzet te genereren? Of te zorgen voor een hogere klanttevredenheid of betrokken medewerkers? Schrijf je hier in!

Scroll To Top