Het regelmatig plaatsen van nieuwe berichten over jouw bedrijf verdient jouw permanente aandacht. Toch laten veel bedrijven die gratis kans op aandacht regelmatig verslappen. Het negatieve resultaat? Geen of nauwelijks communicatie met hun doelgroep. Dus ook meteen minder leads en omzet. Spijker & Co geeft je vijf cruciale momenten waarop je juist de draad moet oppakken en extra veel moet communiceren.
Druk, druk, druk
Natuurlijk heb jij ook allerlei redenen om je aandacht voor content marketing uit te stellen en te laten verslappen. Zoals jouw eindeloze takenlijst waardoor je geen tijd hebt om na te denken over blogberichten of whitepapers. Je weet dat je zou moeten werken aan het opbouwen van je naamsbekendheid, maar je hebt het te druk met het dagelijkse werk in je bedrijf.
Focus ook op de lange termijn
Het advies van Spijker & Co? Houd de lange termijn in de gaten, denk niet alleen op korte termijn. De beste tijd om content marketing te starten was gisteren, maar op een goede tweede plaats komt… …nú. Het is dus nooit te laat om in te stappen en te starten met content produceren. Wachten op het juiste moment brengt alleen maar meer schade toe. Investeren in content marketing helpt je gelukkig om de andere doelen op je takenlijst effectiever te bereiken. Graag attendeert Spijker & Co je op enkele veelvoorkomende en onmisbare momenten om meer content te gaan maken.
1. Je merkt dat de concurrentie toeneemt
Jouw concurrenten zitten niet stil. Zij vergroten hun online presence met een doeltreffende website, e-mailnieuwsbrieven, social media berichten en ga zo maar door. Ze winnen daarmee terrein bij jouw klanten. Hun naamsbekendheid stijgt en die van jou daalt. Kortom, tijd om in actie te komen.
2. Nieuwe gezichten in jouw bedrijf
Mensen komen en gaan. Veranderingen in management, contactpersonen en andere medewerkers binnen jouw bedrijf kunnen cruciaal zijn om te communiceren met jouw klanten. Door namen en gezichten te koppelen, maak jij jouw bedrijf persoonlijker en bouw je vertrouwen op bij jouw doelgroep. Mensen willen zaken doen met mensen, niet met een gezichtsloos bedrijf. Voor nieuwe managers is dit een bijzonder effectieve manier om hun positie snel te claimen en vertegenwoordigers kunnen hun plaats in de markt aangeven.
3. Je hebt een nieuwe website
Tijd en energie besteden aan een nieuwe website is een belangrijke stap voor jouw bedrijf, maar hoe zullen mensen deze vinden op internet? Een mooie website is een geweldig marketinginstrument, maar vereist content om het tot een succes te maken. Het is van belang dat je waardevolle content creëert die jij op jouw nieuwe website publiceert. Plus externe berichten op andere websites en social media die teruglinken naar jouw nieuwe website. Een kwaliteitsblog is dé motor van een effectieve website. Je hebt geïnvesteerd in een nieuwe website, dus zorg er snel voor dat je er nieuwe leads mee naar binnen haalt.
4. Je breidt jouw doelgroep uit
Neem jij de tijd om content te maken die jouw nieuwe demografische doelgroep aanspreekt?
Dan hebben jouw medewerkers goede informatie nodig om leads naar klanten te converteren. Zoek eerst uit wat de mensen uit jouw nieuwe doelmarkt moeten weten en welke vragen ze gaan stellen. Maak vervolgens een blogpost of infographic die deze problemen aanpakt en van een oplossing voorziet.
5. Je brengt een nieuw product of dienst op de markt
Wanneer jouw bedrijf met iets nieuws komt, moet je jouw klanten en nieuwe prospects op de hoogte brengen. Dit is een tijd waarin je investeert in het bereiken van nieuwe leads, deze voorziet van de juiste informatie én verleidt klant te worden. Schrijf een artikel voor een specifieke publicatie, een blogbericht, om prospects te informeren. Zet ook marketing automation in om die nieuwe leads continu te voorzien van geactualiseerde informatie. Als je content hebt die laat zien dat mensen jou en jouw nieuwe aanbod kunnen vertrouwen, worden ze eerder klant dan wanneer je alleen verkooppraatjes naar buiten stuurt.
Laat het niet inzakken
Wanneer er iets bijzonders gebeurt binnen jouw bedrijf, is het gemakkelijk om verstrikt te raken in alle kleine dingen die je dan ineens moet doen. Probeer die grote en opwindende momenten te beschouwen als unieke kansen om de naam van jouw bedrijf naar buiten te brengen. Daarmee zorg je voor trouwe klanten en meer leads.
Hulp nodig bij content creatie?
Spijker & Co biedt hulp bij het hele content marketing proces, te starten met de strategie. Daarna kunnen we zorgen voor creatie en productie van waardevolle en relevante content, op maat gemaakt voor jouw doelgroep. Ook kunnen wij jouw content verspreiden via verschillende kanalen zoals: websites, e-mailings, social media, persberichten, advertenties (offline en online) en/of drukwerk. Wij maken content op maat voor elk verschillend kanaal, zodat we jouw resultaat optimaliseren.